İçeriğe geç

Planlama ve organizasyon Nedir

Planlama ve Organizasyon Nedir?

Planlama ve organizasyon sürecinin çoğu zaman birbiriyle örtüşmekle birlikte farklı kavramlar olduğu anlaşılmaktadır. Planlama, organizasyonu içeren bir süreçtir ve organizasyon, planlamanın sonuçlarını gerçekleştirmek için kullanılan bir araçtır. Bu iki kavram arasındaki farkı açıklayan bir makaleye bakın.

Planlama, geleceği ve hedefleri belirleme sürecidir. Planlama, şirketin temel amacına ulaşmasını sağlayan bir stratejidir. Planlama, bir şirketin gelecekteki başarısını belirlemek için şimdiki zamandaki faaliyetlerinin önceden belirlenmesini gerektirir. Planlama, gelecekteki hedeflerin belirlenmesini, geçmişteki başarıların değerlendirilmesini ve şu anda mevcut kaynakların en verimli şekilde kullanılmasını gerektirir.

Organizasyon, planlama sürecinin uygulanması ve yönetilmesi olarak tanımlanır. Organizasyon, bir sürecin başarıyla uygulanması için gerekli kaynakların tahsis edilmesi, iş görevlerinin dağıtılması ve zaman planlarının oluşturulması gibi görevleri içermektedir. Organizasyon, şirketin hedeflerine ulaşmasını sağlayan bir aracın oluşturulmasını gerektirir.

Planlama ve organizasyon arasındaki farklar, şirketin başarısının anahtarıdır. Planlama, gelecekteki hedefleri belirlemek için gereklidir. Organizasyon ise, planlama sonuçlarını gerçekleştirmek için gereklidir. Planlama, şirketin gelecekteki başarısını belirlemek için şimdiki zamandaki faaliyetlerinin önceden belirlenmesini gerektirir. Organizasyon ise, planlama sürecinin uygulanması ve yönetilmesi olarak tanımlanır. Bu iki farklı kavramın başarılı bir şekilde bir araya getirilmesi şirketin başarısının anahtarıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir